En del af

Kom i gang

Få intelligent styring af din egen vedvarende energi. Det hele starter med et uforpligtende tilbud fra én af vores rådgivere.

1
2
3

“...Jeg kan ikke andet end sige, det er en fornøjelse at mærke Watts er drevet af ildssjæle og gør en forskel for vores muligheder på energi området som forbrugere.”

Du har modtaget en notifikation om en mulig strømafbrydelse

En kort guide.

Følg disse enkle trin for at finde årsagen til, at der ikke vises data fra dit Watts Live-kort i appen

De første tjek

I første omgang kan du tjekke følgende:

Virker strømmen i huset? Hvis ikke, gå til punkt 1.

Er der strøm på elmåleren? Gå til punkt 2.

Er der strøm i huset, og virker Watts Live-visningen i Watts On? Hvis ikke, gå til punkt 3.

Tre enkle trin

Tjek elmåleren

1

Hvis du er ude ved din elmåler, skal du tjekke følgende: Er der lys i elmåleren? Blinker måleren rødt? Mangler du en eller flere faser, som står nederst på måleren (L1, L2, L3)? Hvis du oplever et af disse problemer, skal du tjekke for aktuelle afbrydelser hos dit netselskab. Du kan finde dit netselskab her.

Find et defekt apparat

2

Hvis der er sket en afbrydelse af HFI- eller HPFI-afbryderen, skal du prøve at slå den til igen for at se, om afbrydelsen sker igen.

Hvis afbrydelsen sker igen, skal du slukke for alle gruppeafbrydere og derefter tænde for HFI/HPFI-afbryderen igen.

Herefter kan du slå grupperne til én ad gangen for at finde den gruppe, der har problemet.

Kontakt derefter din lokale elinstallatør for at få udbedret fejlen.

Tjek om Watts Live har forbindelse til internettet

3

Hvis du har strøm i hjemmet, skal du tjekke, om Watts Live har forbindelse til internettet, og om resten af huset har internet.

Lyser Watts Live-kortet grønt, har det forbindelse til Wi-Fi.

Blinker Watts Live-kortet rødt 1, 2 eller 3 gange, er der problemer med kortets opsætning.

Hjælp til LB kunder.

Hvis du er LB kunde, kan du få hjælp i forbindelse med strømafbrydelse

Som kunde hos Lærerstandens Brandforsikring (LB) kan du kontakte Fjordens El-telefon.

70 84 81 78

Husk at have dit LB-kundenummer klar, når du ringer – så kan vi guide dig bedst muligt.

Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor er mit elforbrug forsinket?

Den 1. april 2016 fik hele elbranchen nye regler, som blandt andet betyder, at alle elleverandører og netselskaber er forpligtede til at sende og hente alle data gennem en fælles database, som ejes af Energinet.dk.

Netselskaberne er ikke forpligtede til at sende tids-data til databasen, selvom de har installeret fjernaflæste målere i din bolig.

Det kan desværre variere meget fra selskab til selskab, hvor lang tid, de bruger på at levere data. Dette har betydning for, hvor hurtigt vi kan vise dit forbrug i appen. For enkelte selskaber ved vi, at der kan være op til fem dages forsinkelse på data.

Hvordan fungerer Watts Live™?

Med Watts Live™ kan du hurtigt finde ud af, hvilke enheder i dit hjem bruger meget strøm ved at se, hvordan forbruget stiger sekunder efter enheden bliver tændt.

Watts Live er en smart energimåler, der giver dig indblik i dit strømforbrug i realtid. Det lille kort sidder i dit teknikskab sender info om dit strømforbrug fra elmåleren til din app (Watts Energiassistent) helt ned til hvert 5. sekund. Du kan dermed straks se dit elforbrug på adressen, uanset om du er ude eller hjemme.

Bemærk: Watts Live™ til Kamstrup kan benyttes, hvis du har en Kamstrup Omnipower elmåler. Watts Live™ til Echelon kan benyttes, hvis du har en NES Echelon elmåler med typenummeret 83331 eller 83332.

Hvordan opretter jeg en måler via MitID?

Hvis du vil følge dit elforbrug sådan helt automatisk, så skal du oprette forbindelse til din elmåler. Dette kan du gøre uanset hvor, du køber din strøm. Du skal følge disse trin: 1. Åbn appen og log ind 2. Tryk på 'Tilføj måler' (menulinjen i bunden) 3. Tryk 'Ny måler' 4. Scroll ned til 'Andet selskab' 5. Følg vejledning og brug MitID Når du har oprettet forbindelse til måleren, så får du vist dit elforbrug pr. time og det kan hjælpe dig med at skifte vaner. Faktisk kan vi se, at aktive brugere skruer ca. 8% ned for deres forbrug, når de bruger appen.

Hvordan kommer jeg i gang?

Hvis du vil i gang med IFTTT, så du kan få din vaskemaskine eller øvrige apparater til at starte automatisk, når CO2-niveauet pr. kWh er lavt, så skal du oprette en IFTTT profil. Det er nemt at bruge og nemt at komme i gang.

Du skal oprette profilen i deres app eller på deres hjemmeside her.

Kom i gang

Kontakt os for at tale med en af vores specialister – hvad enten det handler om et uforpligtende tilbud eller generelle spørgsmål. Vi glæder os til at høre fra dig!

1
2
3

“...Jeg kan ikke andet end sige, det er en fornøjelse at mærke Watts er drevet af ildssjæle og gør en forskel for vores muligheder på energi området som forbrugere.”

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12