Husk at melde flytning

Måske står du foran at skulle flytte fra din nuværende bopæl og opsige dit elabonnement. Måske er du på vej videre fra en bopæl til en anden og skal have overflyttet dit abonnement. Men hvad gør man helt konkret, når der skal meldes flytning i forbindelse med et elabonnement? Hvordan og hvornår skal det foregå?

Må vi flytte med?

Ved en flyttemelding kan der enten være tale om opsigelse af elaftalen eller en overflyttelse af elaftalen. Nogen flytter sammen med en kæreste eller til udlandet, og har ikke længere brug for deres eksisterende elaftale, mens andre blot skifter bopæl, og gerne vil have elaftalen med til den nye adresse. I begge tilfælde melder du din opsigelse eller overflytning samme sted. Ved overførsel af den eksisterende el-aftale til den nye adresse, skal du oplyse dit CPR-nummer til kundesupport eller selv tilmelde den nye adresse til Watts Energy.

Elaftalen følger adressen

Nogle tror fejlagtigt, at et elabonnement følger personen, således at elselskabet flytter med, så snart du har meldt din flytning til folkeregistret. Men sådan hænger det ikke sammen! En elaftale er knyttet til den adresse, hvortil strømmen leveres. Så ønsker du at tage dit elabonnement med videre til en ny bopæl, så skal du melde det til dit elselskab. Dvs. hvis du køber din strøm hos Watts, så skriv til os på support@watts.dk – så kan vi sikre, at du får billig og grøn el dit nye sted.

Hvor melder du flytning?

For Watts vedkommende skal enhver fraflytning meldes via mail på support @watts.dk Det eneste du skal gøre i den forbindelse er at oplyse dit navn og adresse eller dit kundenummer. Så klarer Watts resten.
Du skal ikke selv gøre mere, hvis din elaftale ikke skal videreflyttes til en eventuel ny bopæl.

Meld flytning 3 hverdage før fraflytning

Det er fremfor alt vigtigt at få meldt din flytning i tide, så du undgår at betale for levering af strøm til en adresse, du ikke længere bor på. Hos Watts er det tilstrækkeligt at melde sin flytning 3 hverdage før den aktuelle fraflytning finder sted. På den måde vil Watts have den fornødne tid til at få behandlet sagen.

Fjernaflæste målere klarer selv aflæsningen

Ved fraflytning er det vigtigt at få foretaget den sidste aflæsning af elmåleren, så du får opgjort forbruget og trukket en definitiv streg i sandet. Langt de fleste elmålere er fjernaflæste, hvilket betyder, at de selv automatisk aflæser måleren for dig. Men det er aldrig til skade, at du aflæser elmåleren inden du flytter, gør det gerne sammen med ejendomsmægler eller de nye beboere.

Husk også aflæsning af din nye elmåler ved indflytning

Har du valgt at tage din elaftale med over på din nye adresse, er det vigtigt, at du også foretager en aflæsning her. Er der også her tale om en digital fjernaflæst elmåler, vil aflæsningen foregå automatisk på den dag, du har angivet som indflytningsdato. Er der derimod ikke tale om en digital elmåler, skal du selv foretage aflæsningen og oplyse den til Watts.

Vi ønsker dig en god flytning.

Og husk, hvis du bliver i tvivl, så tøv ikke med at skrive til os på support@watts.dk, vi sidder klar til at hjælpe dig.

@Wattsdk